Aktive fællesskaber
Trivsel, sammenhold og aktive fællesskaber
Aktive fællesskaber ønsker at engagere beboere til at skabe fælles arrangementer og aktiviteter i deres boligafdelinger. Aktiviteterne skal skabe bæredygtige og selvorganiserede fællesskaber blandt beboerne og modvirke social isolation og ensomhed.
Aktive fællesskabers formål er at skabe:
- Større trivsel, livskvalitet og sammenhold blandt beboere
- Et levende beboerdemokrati
- Gode og trygge boligområder
Aktive fællesskaber ønsker dermed at inddrage beboere og beboerdemokrater i at skabe fællesskaber, som passer til deres boligafdeling.
Fællesskaber i forskellige former
Aktive fællesskaber arbejder med flere forskellige former for fællesskaber. Alle beboere kan nemlig henvende sig med idéer, og kan gennem Aktive fællesskaber få hjælp og støtte til, hvordan disse kan føres ud i livet. Aktive fællesskaber ønsker at inspirere beboere til at skabe nye fællesskaber og aktiviteter, alt sammen i tæt samarbejde med bestyrelserne og beboere.
Du kan læse mere om Aktive fællesskabers arbejde og aktiviteter her Aktuelt - DAB.
Spørg os
-
Hvordan bliver jeg aktiv i min boligafdeling?
Du kan kontakte din afdelingsbestyrelse, hvis du har en idé til en fællesaktivitet, eller hvis du har lyst til at hjælpe med boligafdelingens aktiviteter.
-
Hvad er Aktive fællesskaber?
DAB’s indsats ”Aktive fællesskaber” har til formål at engagere beboere til at skabe flere fælles sociale aktiviteter i boligafdelingerne.
Fællesskaber kan skabe nærvær og relationer beboerne imellem, og det styrker sammenholdet, trivslen og livskvaliteten.
-
Hvad er en fællesskabsambassadør?
En fællesskabsambassadør er en frontløber for fællesskaber i boligafdelingen. Du behøver ikke at være beboerdemokrat for blive fællesskabsambassadør.
Kontakt projektleder Michael Wulff på miwu@dabbolig.dk for at høre nærmere.
-
Hvor står jeg på ventelisten?
Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.
Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen.
Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.
Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".
Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.
-
Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?
Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero.
Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.
-
Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.
Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse.
Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.
Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.
-
Vi kan desværre ikke finde et svar til dig.
Forsøg at formulere dit spørgsmål anderledes, eller kontakt os