DAB logo
  • Udgivelser
  • Jobs
  • Strategi
  • Erhverv
  • Kontakt
  • Om os
  • Find bolig
  • At bo alment
  • Min side
  • Gemte boligønsker 0

Du bruger en ældre version af Internet Explorer, så siden ikke fungerer optimalt. Du bør opgradere din browser til den nyeste version af Internet Explorer eller benytte en anden browser som feks Google Chrome. Læs mere her

  • Her er du:
  • Forside
  • Om os
  • DAB's organisation
  • Ejes af selskaberne

Om os

  • DAB's organisation
    • Ejes af selskaberne
    • DAB's bestyrelse
    • Ledelsen
    • Sådan er DAB organiseret
    • Vedtægter
    • Mål og værdier
    • Årsberetning og regnskab
    • Udbud
  • DAB's administrationsmodel
  • Velkommen til DAB
  • Strategi
  • Kommunale boliger
  • Byg og renovering
  • Energi
  • Landskab
  • DAB's ydelser

Spørg os

  • Hvad er DAB?

    DAB er et selskab, der udlejer og administrerer boliger for almene boligselskaber og kommuner over hele landet. Det vil sige, at DAB er ansat af boligselskaber rundt om i danmark til at administrere udlejningen af deres boliger.

    DAB sørger blandt andet for at administrere boligselskabernes ventelister. Det er også DAB, der opkræver husleje på vegne af boligselskaberne.

  • Hvordan er DAB organiseret?

    DAB er ejet af de boligselskaber, som DAB administrer.

    DAB’s bestyrelse består af elleve beboere fra boligselskaberne samt to borgmestre og to eksterne medlemmer. Den øverste ledelse udgøres af en administrerende direktør en direktør samt en sekretariatschef.

  • Hvem sidder i DAB's bestyrelse?

    DAB's bestyrelse består af 11 beboere fra boligselskaberne, som DAB administrerer, samt to borgmestre og to eksterne medlemmer. Desuden indgår to medarbejderrepræsentanter og en observatør fra ejendomsfunktionen i bestyrelsen. 

    Derudover deltager DAB's øverste ledelse i alle bestyrelsesmøder. 

    Beboerne har altid flertal i DAB's bestyrelse.

  • Hvor står jeg på ventelisten?

    Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.

    Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen. 

    Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.

    Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".

    Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.

  • Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?

    Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero. 

    Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.

  • Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.

    Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse. 

    Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.

    Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.


  • Vi kan desværre ikke finde et svar til dig.

    Forsøg at formulere dit spørgsmål anderledes, eller kontakt os

  • Se flere svar
Tilbage

Ejes af selskaberne

DAB er et garantiselskab, og kun boligselskaber, der administreres af DAB, kan købe garantbeviser.
Ved DAB's årlige repræsentantskabsmøde, for medlemmerne af repræsentantskabet også mulighed for at få mikrofonen.

De almene boligselskaber er DAB’s største kundegruppe.

Vi administrerer boliger for almene boligselskaber og kommuner I hele Danmark, og varetager alt fra administration af ventelister og udlejning til vedligeholdelse af både boliger, ejendomme og grønne områder.

Kun boligselskaber, der administreres af DAB, kan købe garantbeviser og dermed få adgang til DAB's garantforsamling.

Antallet af stemmer afhænger af antallet af lejemålsenheder i selskabet og størrelsen af den garantikapital, boligselskabet ejer.

Du kan se listen over selskaber med garantikapital i DAB's årsberetning, som du finder på dabbolig.dk/udgivelser.

Tip en ven Print siden Del på Facebook Del på LinkedIn

Spørg os

  • Hvad er DAB?

    DAB er et selskab, der udlejer og administrerer boliger for almene boligselskaber og kommuner over hele landet. Det vil sige, at DAB er ansat af boligselskaber rundt om i danmark til at administrere udlejningen af deres boliger.

    DAB sørger blandt andet for at administrere boligselskabernes ventelister. Det er også DAB, der opkræver husleje på vegne af boligselskaberne.

  • Hvordan er DAB organiseret?

    DAB er ejet af de boligselskaber, som DAB administrer.

    DAB’s bestyrelse består af elleve beboere fra boligselskaberne samt to borgmestre og to eksterne medlemmer. Den øverste ledelse udgøres af en administrerende direktør en direktør samt en sekretariatschef.

  • Hvem sidder i DAB's bestyrelse?

    DAB's bestyrelse består af 11 beboere fra boligselskaberne, som DAB administrerer, samt to borgmestre og to eksterne medlemmer. Desuden indgår to medarbejderrepræsentanter og en observatør fra ejendomsfunktionen i bestyrelsen. 

    Derudover deltager DAB's øverste ledelse i alle bestyrelsesmøder. 

    Beboerne har altid flertal i DAB's bestyrelse.

  • Hvor står jeg på ventelisten?

    Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.

    Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen. 

    Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.

    Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".

    Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.

  • Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?

    Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero. 

    Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.

  • Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.

    Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse. 

    Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.

    Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.


  • Vi kan desværre ikke finde et svar til dig.

    Forsøg at formulere dit spørgsmål anderledes, eller kontakt os

  • Se flere svar

Kontakt

  • Frederiksberg
  • Esbjerg
  • Ishøj
  • Skælskør
  • Varde
  • Rødovre
Vis vej

Adresse:

Der er ingen tilgængelige oplysninger om kontoret

Kontakt

Hurtig vej til ...

  • Find bolig
  • Når du flytter ind og ud
  • Kontakt
  • Persondatapolitik
  • Whistleblowerordningen
  • Tilgængelighedserklæring
Log ind på
Min side

DAB tager forbehold for oversættelsen ikke er korrekt