DAB logo
  • Udgivelser
  • Jobs
  • Strategi
  • Erhverv
  • Kontakt
  • Om os
  • Find bolig
  • At bo alment
  • Min side
  • Gemte boligønsker 0

Du bruger en ældre version af Internet Explorer, så siden ikke fungerer optimalt. Du bør opgradere din browser til den nyeste version af Internet Explorer eller benytte en anden browser som feks Google Chrome. Læs mere her

  • Her er du:
  • Forside
  • At bo alment
  • Tanke for miljøet
  • Idéer til grøn drift

At bo alment

  • En bolig for alle
  • Beboerdemokrati
  • Når du søger bolig
  • Når du flytter ind og ud
  • Om brand og indboforsikring
  • Fremleje og boligbytte
  • Tanke for miljøet
    • Idéer til grøn omstilling
    • Sådan skaber du liv i din boligafdeling
    • Idéer til grøn drift
    • Sund bolig
    • Byg med tanke for miljøet
  • Aktive fællesskaber
  • Godt naboskab
  • Få råd til en bedre økonomi
  • Råderetten
  • Blanketter
  • Energi & forbrugsregnskaber
  • Vejen til et sundt indeklima
  • Affaldshåndtering

Spørg os

  • Kan jeg søge hjælp hos den grønne ambassadør?

    Ja, den grønne ambassadør er uddannet til at vejlede beboere om energioptimering.

  • Hvor mange deltagere er der på hvert hold på et kursus hos Landskab?

    Der er omkring 12-16 deltagere og minimum to kursusledere.

  • Hvordan foregår et kursus hos Landskab?

    Vi blander teori og praksis i løbet af kurset,  så I både får en god basisviden på "skolebænken” og prøver det hele af i praksis med vores medbragte redskaber.

  • Hvor står jeg på ventelisten?

    Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.

    Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen. 

    Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.

    Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".

    Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.

  • Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?

    Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero. 

    Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.

  • Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.

    Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse. 

    Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.

    Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.


  • Vi kan desværre ikke finde et svar til dig.

    Forsøg at formulere dit spørgsmål anderledes, eller kontakt os

  • Se flere svar
Tilbage

Idéer til grøn drift

Bæredygtige arbejdsgange i boligafdelingen kan give en mere klimavenlig drift.


I den daglige drift kan selv små ændringer gør en stor forskel i de lange løb. Uanset om din boligafdeling er stor eller lille, så kan ændringer af de faste arbejdsgange være et stor bidrag til bæredygtigheden over tid.

  • Se, hvad andre har gjort

    Klik på overskrifterne for at læse mere, om, hvad andre har gjort.

    Holmebæk Huse i Herfølge har fået syv nye affaldsøer 

    Boligafdelingen Carlsro har kæmpe succes med blomsterenge, der giver biodiversitet og beboerglæde

    Det kan betale sig at udskifte benzin med el

    Henriksgården indleder forsøg med grøn strøm til boliger og biler

    Med nye underjordiske affaldsbeholdere er beboerne i Uglevang helt klar til at sortere

    Farverige og frodige blomster giver liv ved beboerhuset

    En tilgroet sø er blevet omdannet til en hyggelig opholdsplads omringet af rododendron

    En tilgroet sump i Skibby blev forvandlet til en attraktiv sø

  • Grønne ambassadører

    DAB's grønne ambassadører arbejder for et bedre miljø, lavere energiforbrug og mindre CO2 udslip i boligafdelingerne.

    DAB har siden 2010 uddannet grønne ambassadører, og lige nu er der 150 af dem  i de boligafdelinger, DAB administrerer. Det er ejendomsassistenter og ejendomsmestre, der har taget kurset og er blevet grøn ambassadør.

    Læs mere om grønne ambassadører her.

    Hent brochure om grønne ambassadører her.

  • Energisparetips

  • Giv beboerne en vejledning

     

    En vejledning, som beboerne kan hænge op i kosteskabet, kan hjælpe med at få energivenlige vaner i boligen.

    Bestyrelser kan bestille en kosteskabsvejledning til at dele ud i boligafdelingen.

    Læs mere om kosteskabsvejledning her.

  • Energistyring

     

    DAB anbefaler, at din boligafdelings forbrug af el, vand og varme foretages månedligt af afdelingens ejendomsmester, der kender ejendommen.

    Ejendomsmesteren aflæser og indtaster målernes tællerstand i energisystemet Omega. Når ejendomsmesteren indberetter data i systemet, 'svarer' det i form af en grøn, gul eller rød smiley. På den måde kan ejendomsmesteren med det samme se indtastningsfejl eller forbrugsafvigelser.

    Læs mere om energistyring her

  • Affaldssortering

    Folketinget har indgået en bred politisk aftale, som betyder, at alle skal sortere affald i 10 fraktioner.  Læs artikel fra august 2020 om, hvordan DAB arbejder videre med gode affaldsløsninger her.

    Brochure om affaldsortering

    Landskab i DAB har udarbejdet et inspirationskatalog om affaldshåndtering. Se kataloget om affaldssortering her.

    Generelle retningslinjer

    Der kommer mere og mere fokus på affaldssortering i disse tider, fordi affald, der er sorteret rigtigt kan genbruges til nye materialer, og det, der ikke kan genbruges skal bortskaffes korrekt, så det ikke skader natur og miljø.

    Der kan være lokale forskelle i, hvordan affaldssorteringen er organiseret i forskellige kommuner. Derfor kan du kontakte din egen kommune, hvis du er i tvivl om, hvordan affaldssorteringen er organiseret i din boligafdeling.

    Dansk affaldsforening har i samarbejde med KL, Miljøstyrelsen og affaldsbranchen udarbejdet nogle fælles sorteringskriterier, der skal gøre det mere overskueligt, at sortere affald. Se sorteringskriterierne her.

    Nedgravede affaldsbeholdere i Boligafdelinger

    For nogle boligafdelinger, der skal etablere et system til at sortere affald i flere fraktioner end hidtil kan have glæde af en løsning med affaldsbeholdere, der er gravet ned i jorden. En boligafdeling, der har valgt at bruge denne løsning , er Blåbærparken.

    Klik her, og læs om Blåbærparkens nedgravede affaldsbeholdere.

  • Grøn drift af udearealer

     

    Driften af boligafdelingens grønne arealer kan både være bæredygtig og give farverige områder der summer af liv. Her finder du driftsblade, der beskriver, hvordan udearealer kan vedligeholdes.

    Bede i belægning
    Bede i muldarealer
    Beskæring af buske
    Bi-blomstereng
    Almindelig blomstereng
    Blomsterløg
    Giftfri pleje
    Hække
    Plant et træ
    Vanding
    Græsfrit felt omkring træer
    Græsplæner - særlig pleje
    Græsplæner
    Gødskning

Tip en ven Print siden Del på Facebook Del på LinkedIn

Spørg os

  • Kan jeg søge hjælp hos den grønne ambassadør?

    Ja, den grønne ambassadør er uddannet til at vejlede beboere om energioptimering.

  • Hvor mange deltagere er der på hvert hold på et kursus hos Landskab?

    Der er omkring 12-16 deltagere og minimum to kursusledere.

  • Hvordan foregår et kursus hos Landskab?

    Vi blander teori og praksis i løbet af kurset,  så I både får en god basisviden på "skolebænken” og prøver det hele af i praksis med vores medbragte redskaber.

  • Hvor står jeg på ventelisten?

    Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.

    Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen. 

    Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.

    Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".

    Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.

  • Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?

    Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero. 

    Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.

  • Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.

    Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse. 

    Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.

    Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.


  • Vi kan desværre ikke finde et svar til dig.

    Forsøg at formulere dit spørgsmål anderledes, eller kontakt os

  • Se flere svar

Kontakt

  • Frederiksberg
  • Esbjerg
  • Ishøj
  • Skælskør
  • Varde
  • Rødovre
Vis vej

Adresse:

DAB, Frederiksberg
Finsensvej 33
2000 Frederiksberg
Tlf: 77 32 00 00

Ring op

Åbningstid i Servicecenter: Mandag-fredag 9.30-15.00 Omstilling: Mandag-torsdag 8.30-16.00 Fredag 8.30-15.00

Kontakt

Hurtig vej til ...

  • Find bolig
  • Når du flytter ind og ud
  • Kontakt
  • Persondatapolitik
  • Whistleblowerordningen
  • Tilgængelighedserklæring
Log ind på
Min side

DAB tager forbehold for oversættelsen ikke er korrekt