DAB logo
  • Udgivelser
  • Jobs
  • Strategi
  • Erhverv
  • Kontakt
  • Om os
  • Find bolig
  • At bo alment
  • Min side
  • Gemte boligønsker 0

Du bruger en ældre version af Internet Explorer, så siden ikke fungerer optimalt. Du bør opgradere din browser til den nyeste version af Internet Explorer eller benytte en anden browser som feks Google Chrome. Læs mere her

  • Her er du:
  • Forside
  • At bo alment
  • Godt naboskab
  • Hvis du vil klage

At bo alment

  • En bolig for alle
  • Beboerdemokrati
  • Når du søger bolig
  • Når du flytter ind og ud
  • Om brand og indboforsikring
  • Fremleje og boligbytte
  • Tanke for miljøet
  • Aktive fællesskaber
  • Godt naboskab
    • Hvis du vil klage
  • Få råd til en bedre økonomi
  • Råderetten
  • Blanketter
  • Energi & forbrugsregnskaber
  • Vejen til et sundt indeklima
  • Affaldshåndtering

Spørg os

  • Kan jeg selv indbringe min klage for beboerklagenævnet?

    Hvis du har klaget over din nabo, men DAB ikke indbringer sagen for nævnet, kan du selv indbringe sagen – men først når du har godtgjort, at du forgæves har forsøgt at få DAB til at indbringe sagen.

  • Hvad kan beboerklagenævnet gøre?

    Beboerklagenævnet kan beslutte:

    1. at der ikke er grundlag for at pålægge lejeren en retsfølge
    2. at give lejeren en advarsel
    3. at gøre lejerens lejemål betinget af, at der ikke sker yderligere, tilsvarende forhold

    Beboerklagenævnet kan ikke opsige eller ophæve et konkret lejemål, idet dette alene kan gøres af DAB.

  • Kan jeg miste min bolig, hvis der er nogen, der klager over mig?

    DAB kan opsige din bolig ved flere og alvorlige overtrædelser af husordenen i din boligafdeling, eller hvis du gentagne gange har fået en henstilling om at overholde husordenen.

  • Hvor står jeg på ventelisten?

    Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.

    Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen. 

    Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.

    Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".

    Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.

  • Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?

    Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero. 

    Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.

  • Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.

    Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse. 

    Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.

    Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.


  • Vi kan desværre ikke finde et svar til dig.

    Forsøg at formulere dit spørgsmål anderledes, eller kontakt os

  • Se flere svar
Tilbage

Hvis du vil klage

Det er umuligt at være venner med alle altid, og engang imellem er det også umuligt at tale sig til rette. Derfor har du mulighed for at klage.

Den korteste vej mellem to mennesker er et smil, sagde den verdensberømte danske komiker Victor Borge.

Har du problemer med din nabo eller en anden beboer i din boligafdeling, så prøv at snakke med vedkommende om, hvad du opfatter som et problem. Det kan jo være, at din nabo har en helt anden opfattelse af situationen, og at problemerne kan klares over en kop kaffe – og med et smil.

Men engang imellem er et smil ikke nok – og så kan du klage over din nabo til DAB.

Det er DAB, der på vegne af boligselskabet håndterer beboerklager.

Når DAB modtager din klage over en beboer, som kan påtales, skriver vi oftest en henstilling til beboeren om at ophøre med overtrædelsen/den generende adfærd. I mange tilfælde er dette nok.

Hvis der, inden for et givent tidsrum, fortsat kommer klager, kan der sendes en påmindelse, hvor vi advarer beboeren om, at nye klager kan medføre alvorlige retsskridt, for eksempel indbringelse for Beboerklagenævnet eller opsigelse af lejemålet.

Mener du ikke, at DAB har behandlet din klage korrekt, kan du klage til Beboerklagenævnet.

Husk, hvis du klager
  • Din klage skal være skriftlig
  • Du skal sende din klage hurtigst muligt efter, at det du klager over, er sket
  • Du skal skrive i klagen, hvem og hvad du klager over, og hvor og hvornår det er foregået
  • Det, du klager over, skal være en væsentlig overtrædelse af ordensreglementet eller lovgivningen
  • Du skal være indstillet på, at det kan blive nødvendigt at vidne i beboerklagenævnet eller boligretten, hvis sagen kommer så langt

Klik her for at gå til klageblanketten

Tip en ven Print siden Del på Facebook Del på LinkedIn

Spørg os

  • Kan jeg selv indbringe min klage for beboerklagenævnet?

    Hvis du har klaget over din nabo, men DAB ikke indbringer sagen for nævnet, kan du selv indbringe sagen – men først når du har godtgjort, at du forgæves har forsøgt at få DAB til at indbringe sagen.

  • Hvad kan beboerklagenævnet gøre?

    Beboerklagenævnet kan beslutte:

    1. at der ikke er grundlag for at pålægge lejeren en retsfølge
    2. at give lejeren en advarsel
    3. at gøre lejerens lejemål betinget af, at der ikke sker yderligere, tilsvarende forhold

    Beboerklagenævnet kan ikke opsige eller ophæve et konkret lejemål, idet dette alene kan gøres af DAB.

  • Kan jeg miste min bolig, hvis der er nogen, der klager over mig?

    DAB kan opsige din bolig ved flere og alvorlige overtrædelser af husordenen i din boligafdeling, eller hvis du gentagne gange har fået en henstilling om at overholde husordenen.

  • Hvor står jeg på ventelisten?

    Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.

    Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen. 

    Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.

    Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".

    Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.

  • Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?

    Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero. 

    Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.

  • Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.

    Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse. 

    Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.

    Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.


  • Vi kan desværre ikke finde et svar til dig.

    Forsøg at formulere dit spørgsmål anderledes, eller kontakt os

  • Se flere svar

Kontakt

  • Frederiksberg
  • Esbjerg
  • Ishøj
  • Skælskør
  • Varde
  • Rødovre
Vis vej

Adresse:

Der er ingen tilgængelige oplysninger om kontoret

Kontakt

Hurtig vej til ...

  • Find bolig
  • Når du flytter ind og ud
  • Kontakt
  • Persondatapolitik
  • Whistleblowerordningen
  • Tilgængelighedserklæring
Log ind på
Min side

DAB tager forbehold for oversættelsen ikke er korrekt