DAB logo
  • Udgivelser
  • Jobs
  • Strategi
  • Erhverv
  • Kontakt
  • Om os
  • Find bolig
  • At bo alment
  • Min side
  • Gemte boligønsker 0

Du bruger en ældre version af Internet Explorer, så siden ikke fungerer optimalt. Du bør opgradere din browser til den nyeste version af Internet Explorer eller benytte en anden browser som feks Google Chrome. Læs mere her

  • Her er du:
  • Forside
  • At bo alment
  • Aktive fællesskaber
  • Inspiration til aktiviteter

At bo alment

  • En bolig for alle
  • Beboerdemokrati
  • Når du søger bolig
  • Når du flytter ind og ud
  • Om brand og indboforsikring
  • Fremleje og boligbytte
  • Tanke for miljøet
  • Aktive fællesskaber
    • Inspiration til aktiviteter
    • Stjernenaboer
    • Bliv fællesskabsambassadør
    • Årlige arrangementer
    • Skabeloner, brochurer og rapporter
    • FrivilligNyt
    • Bedstes familieklub
  • Godt naboskab
  • Få råd til en bedre økonomi
  • Råderetten
  • Blanketter
  • Energi & forbrugsregnskaber
  • Vejen til et sundt indeklima
  • Affaldshåndtering

Spørg os

  • Hvordan bliver jeg aktiv i min boligafdeling?

    Du kan kontakte din afdelingsbestyrelse, hvis du har en idé til en fællesaktivitet, eller hvis du har lyst til at hjælpe med boligafdelingens aktiviteter.

  • Hvad er Aktive fællesskaber?

    DAB’s indsats ”Aktive fællesskaber” har til formål at engagere beboere til at skabe flere fælles sociale aktiviteter i boligafdelingerne.

    Fællesskaber kan skabe nærvær og relationer beboerne imellem, og det styrker sammenholdet, trivslen og livskvaliteten.

  • Hvad er en fællesskabsambassadør?

    En fællesskabsambassadør er en frontløber for fællesskaber i boligafdelingen. Du behøver ikke at være beboerdemokrat for blive fællesskabsambassadør.

    Kontakt projektleder Michael Wulff på miwu@dabbolig.dk for at høre nærmere.

  • Hvor står jeg på ventelisten?

    Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.

    Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen. 

    Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.

    Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".

    Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.

  • Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?

    Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero. 

    Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.

  • Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.

    Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse. 

    Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.

    Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.


  • Vi kan desværre ikke finde et svar til dig.

    Forsøg at formulere dit spørgsmål anderledes, eller kontakt os

  • Se flere svar
Tilbage

Inspiration til aktiviteter

Mangler du et fællesskab i din hverdag om noget du interesserer dig for? Så kan du få hjælp til at starte et fællesskab i din boligafdeling.

Hvis du gerne vil have gang i fællesskabet i din boligafdeling, kan du starte en aktivitet sammen med dine naboer. Du er altid velkommen til at kontakte Aktive fællesskaber hvis du har behov for råd og vejledning i forbindelse med din aktivitet. Hvis der er en fællesskabsambassadør i din boligafdeling, kan de hjælpe dig med at finde andre beboere, der har samme interesser som dig. Vi glæder os til at høre dine idéer!

Inspiration til mindre fællesskaber

Klubber og fælles aktivitet er gode for både dig og din boligafdeling. De kan afhjælpe ensomhed og give stærkere naboskab. Nogle foretrækker store forsamlinger, men andre trives bedst i mindre grupper. Et mindre fællesskab på tre til otte personer samles om fælles interesser og lærer hinanden godt at kende. Her kommer en række eksempler på mindre fællesskaber. 

 

Morgenmadsgruppe

Har du lyst til at kombinere morgenmad og fællesskab? Så kan en morgenmadsgruppe med andre beboere i din boligafdeling være noget for dig. Morgenmadsgruppen giver jer mulighed for at lære hinanden at kende over en kop kaffe og en bid brød. Det kan foregå hjemme hos dig eller i jeres fælleslokaler. Aktive fællesskaber hjælper med at stable gruppen på benene og medbringer morgenmaden de første tre gange.

 

Mandegruppe

Kunne du tænke dig at mødes med andre mænd om et emne, som du interesserer dig for? Så kan vi hjælpe dig med at starte en mandegruppe, hvor I bestemmer aktiviteterne. I en mandegruppe kan man lære andre at kende i boligafdelingen. Mødegangene kan bestå af et ugentligt møde til en cykeltur, en kopkaffe eller kortspil. Aktive fællesskaber står for aktiviteten de første tre gange.

 

Nørklegruppe

Kan du lide at nørkle og være kreativ, og har du lyst til at møde andre med samme interesse? Så kan en nørklegruppe være et hyggeligt fællesskab for dig. Nørklegruppen mødes typisk hver eller hver anden uge. Gruppen brygger en kande kaffe og sætter sig som med deres egne nørkleprojekter. Det kan være strik, syning, broderi eller lignende. Aktive fællesskaber hjælper med at afholde de første tre gange.

 

Gågruppe

Har du lyst til at kombinere motion og fællesskab? Så kan en gå-gruppe være noget for dig. En gågruppe mødes typisk en gang om ugen for at gå en tur sammen. Den kan eventuelt dele sig op i mindre grupper, så der er plads til forskellige ganghastigheder.  Herefter aftaler gruppen et mødetidspunkt, hvor de drikker en kop kaffe eller te og får en snak. Aktive fællesskaber står for de første tre gåture.

 

Tre trin til opstart af gruppen:

  • Du beder Aktive fællesskaber om hjælp på aktiv@dabbolig.dk 70 32 01 02.

  • En medarbejder i Aktive fællesskaber står for de første tre gange, typisk en hverdag med en eller to ugers mellemrum.

  • Tredje gang aftaler gruppen de kommende gange og fordeler ansvar mellem sig.

Beboerundersøgelser

Ønsker I at få indblik i beboernes ønsker til fællesskabet i boligafdelingen? Så kan Aktive fællesskaber udføre en beboerundersøgelse, hvor vi går dør til dør. Vi taler med så mange beboere som muligt og spørger til den enkeltes ønsker og behov for fællesskab.

Hvordan laves en beboerundersøgelse?

Beboerundersøgelser laves i samarbejde med bestyrelsen og Aktive fællesskaber, hvor beboerne spørges for at få indblik i deres behov og ønsker. Beboerundersøgelser kan give en forståelse af beboernes kendskab til aktiviteter i boligafdelingen og deres motivation for at indgå i nye fællesskaber.

Formålet med en beboerundersøgelse:

  • At opnå viden om beboernes engagement i boligafdelingen.

  • At indsamle viden og få flere beboere med i fællesskabet.

  • At skabe fællesskaber på baggrund af beboernes ønsker og behov.

  • At modvirke ensomhed.

Hvis du ønsker mere fællesskab i din boligafdeling, så kontakt

Michael Wulff

Chefkonsulent, Aktive fællesskaber


Tel: 77 32 01 02
Ring op 77 32 01 02 miwu@dabbolig.dk Send mail
Tip en ven Print siden Del på Facebook Del på LinkedIn

Spørg os

  • Hvordan bliver jeg aktiv i min boligafdeling?

    Du kan kontakte din afdelingsbestyrelse, hvis du har en idé til en fællesaktivitet, eller hvis du har lyst til at hjælpe med boligafdelingens aktiviteter.

  • Hvad er Aktive fællesskaber?

    DAB’s indsats ”Aktive fællesskaber” har til formål at engagere beboere til at skabe flere fælles sociale aktiviteter i boligafdelingerne.

    Fællesskaber kan skabe nærvær og relationer beboerne imellem, og det styrker sammenholdet, trivslen og livskvaliteten.

  • Hvad er en fællesskabsambassadør?

    En fællesskabsambassadør er en frontløber for fællesskaber i boligafdelingen. Du behøver ikke at være beboerdemokrat for blive fællesskabsambassadør.

    Kontakt projektleder Michael Wulff på miwu@dabbolig.dk for at høre nærmere.

  • Hvor står jeg på ventelisten?

    Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.

    Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen. 

    Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.

    Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".

    Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.

  • Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?

    Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero. 

    Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.

  • Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.

    Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse. 

    Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.

    Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.


  • Vi kan desværre ikke finde et svar til dig.

    Forsøg at formulere dit spørgsmål anderledes, eller kontakt os

  • Se flere svar

Kontakt

  • Frederiksberg
  • Esbjerg
  • Ishøj
  • Skælskør
  • Varde
  • Rødovre
Vis vej

Adresse:

Der er ingen tilgængelige oplysninger om kontoret

Kontakt

Hurtig vej til ...

  • Find bolig
  • Når du flytter ind og ud
  • Kontakt
  • Persondatapolitik
  • Whistleblowerordningen
  • Tilgængelighedserklæring
Log ind på
Min side

DAB tager forbehold for oversættelsen ikke er korrekt