Byg og renovering
DAB er garant for kvalitet og nytænkning, når vi bygger nyt og renoverer
Vi tilbyder en række ydelser i forbindelse med nybyggeri og renovering, der alle sikrer gennemførelsen af gode nybyggerier og renoveringer fra ide til aflevering.
DAB arbejder med en helhedsorienteret tilgang til byggesager. Derfor medvirker vi allerede fra de første overvejelser omkring grundkøb eller frasalg, finansiering til belysning af de byggetekniske og boligsociale overvejelser, der ligger til grund for byggesagen.
At skabe bæredygtige boligafdelinger både på det byggetekniske, energimæssige samt det boligsociale område er således tilgangen hver gang DAB medvirker i udviklingen af nye boliger eller renoveringer.
DAB varetager byggesager både for de boligselskaber, vi administrerer og for eksterne parter.
Ønsker du at få oplyst, hvad en konkret byggesag vil koste, så kontakt os.
Byggeadministration
Der er mange forhold, der skal tages højde for i en byggesag. DAB er med fra den spæde start, og indtil byggesagen kan afsluttes med en mangelfri aflevering.
De mange regler inden for den almene lovgivning, byggeregler og betingelser for udbud gør, at boligselskaber, boligafdelinger og kommuner skal tilbydes den bedst tilgængelige viden på området.
DAB har procedurer for byggesagens gennemførelse og kravene til byggeri er formuleret i byggeprogrammet og kvalitetssikringsrutiner. DAB sørger for, at alle nødvendige godkendelser bliver indhentet, og også, at bygherren sikres gennem garantier og forsikringer.
Læs mere
Vil du vide mere, kontakt

Steen Ejsing
Byggechef med ansvar for Landskab, Energi, Byg og renovering i DAB.
Tel: 77 32 04 30
Spørg os
-
Hvor bliver der bygget nyt?
Du kan på vores hjemmeside under igangværende sager se, hvor vi har gang i nye byggerier.
-
Hvordan bygger DAB?
DAB bygger energioptimeret og bæredygtigt byggeri, i høj byggeteknisk kvalitet.
-
Bygger DAB bæredygtigt?
DAB arbejder målrettet på at bæredygtighed indarbejdes i vores byggesager, hvilket også afspejles i DAB’s CSR strategi.
-
Hvor står jeg på ventelisten?
Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.
Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen.
Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.
Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".
Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.
-
Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?
Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero.
Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.
-
Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.
Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse.
Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.
Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.
-
Vi kan desværre ikke finde et svar til dig.
Forsøg at formulere dit spørgsmål anderledes, eller kontakt os