DAB logo
  • Udgivelser
  • Jobs
  • Strategi
  • Erhverv
  • Kontakt
  • Om os
  • Find bolig
  • At bo alment
  • Min side
  • Gemte boligønsker 0

Du bruger en ældre version af Internet Explorer, så siden ikke fungerer optimalt. Du bør opgradere din browser til den nyeste version af Internet Explorer eller benytte en anden browser som feks Google Chrome. Læs mere her

  • Her er du:
  • Forside
  • Aktuelt
  • Nyheder
  • Sunde, energirigtige rækkehuse tager form i Islevtoften II
Tilbage 08.03.2021

Sunde, energirigtige rækkehuse tager form i Islevtoften II

Halvdelen af boligafdelingens 130 rækkehuse er renoveret, og til sommer går renoveringen af 96 etageboliger i gang.

De nyrenoverede rækkehuse står superflot i boligafdelingen

Tekst og foto: Johnny Gudmand

Et dårligt indeklima med skimmelsvamp og opstigende grundfugt var årsagen til, at der var behov for en helhedsplan for at sikre fremtiden for Islevtoften II, Rødovre alm. Boligselskab. På afdelingsmødet i 2016 var der stor opbakning til sagen, der er budgetsat til 430 millioner kroner - 201 stemmer for og 30 imod. I 2019 gik byggeriet i gang, nu står halvdelen af de 130 rækkehuse færdig, og beboerne er flyttet hjem.

- Der står jo nogle næsten nye huse derude nu. Det er blevet til sunde, energirigtige boliger med et godt indeklima. De er flotte og har fået helt nye tage, der er ført tilbage til tegl i stedet for billige betontagsten. Boligerne har fået nye vinduer, hele stueetagen er ny, og indmaden er revet ud. Derudover er der kommet et nyt, velisoleret terrændæk, altså konstruktionen under gulvet, og så er der nyt køkken og nye badeværelser, forklarer Jane Nelson, projektleder i DAB.

På første sal er der desuden kommet nye ovenlysvinduer, så boligerne også er blevet lysere at opholde sig i.

En udfordring undervejs

Renoveringen af de 96 etageboliger i afdelingen begynder i sommeren 2021, og det er planen, at Islevtoften II er fuldt renoveret i efteråret 2022. Som det nogle gange er tilfældet i byggesager, har det været nødvendigt at tilpasse planen undervejs.

- Fundamentet under boligerne har vist sig ikke at stå under skillevæggene, men har været forskudt ud til siderne. Det har været en stor udfordring, givet uventede udgifter til opretning og rykket på tidsplanen. Samtidig har COVID-19 forsinket vores udbedring af mangler, og her har beboerne været nødt til at vente, fortæller projektlederen.

Hjælp fra selskabet

Det forskudte fundaments indvirkning på tidsplanen har også gjort, at genhusningen af beboerne kom til at vare længere end ønsket.

- Beboerne har ikke kunnet komme tilbage til deres boliger som planlagt. Vi stod med en stor udfordring, men heldigvis har vi kunnet håndtere det med hjælp fra selskabet. Det er jo sådan, at beboerne helst maksimalt skal bo 12 måneder i en genhusningsbolig, men vi har aftalt med selskabet, at en håndfuld beboere helt ekstraordinært fik lov til at blive boende længere, da de ikke kunne komme hjem, fortæller projektleder Jane Nelson.

Renoveringen af den sidste halvdel af rækkehusene er i fuld gang, og de første færdigrenoverede rækkehuse står flot i boligafdelingen.

Der er kommet nye affaldsøer som en del af projektet.

Rækkehusene her er ved at få lagt det nye tag.

Rækkehusene får individuelle ventilationssystemer med varmegenvinding.

Beboerne har haft mulighed for at vælge imellem forskellige køkkener.

Næste nyhed

Alle reagerede hurtigt, da corona ramte i boligafdeling

Forrige nyhed

Opskrivning på intern venteliste kan nu ske digitalt

Spørg os

  • Hvor står jeg på ventelisten?

    Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.

    Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen. 

    Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.

    Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".

    Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.

  • Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?

    Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero. 

    Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.

  • Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.

    Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse. 

    Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.

    Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.


  • Hvor står jeg på ventelisten?

    Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.

    Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen. 

    Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.

    Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".

    Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.

  • Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?

    Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero. 

    Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.

  • Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.

    Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse. 

    Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.

    Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.


  • Vi kan desværre ikke finde et svar til dig.

    Forsøg at formulere dit spørgsmål anderledes, eller kontakt os

  • Se flere svar

Kontakt

  • Frederiksberg
  • Esbjerg
  • Ishøj
  • Skælskør
  • Varde
  • Rødovre
Vis vej

Adresse:

Der er ingen tilgængelige oplysninger om kontoret

Kontakt

Hurtig vej til ...

  • Find bolig
  • Når du flytter ind og ud
  • Kontakt
  • Persondatapolitik
  • Whistleblowerordningen
  • Tilgængelighedserklæring
Log ind på
Min side

DAB tager forbehold for oversættelsen ikke er korrekt