Spørgsmål og svar fra beboerne
Spørgsmål: Min økonomiske situation er påvirket af corona-krisen. Skal jeg fortsat betale min husleje?
Svar: Du er nødt til at fortsætte med at betale din husleje, da reglerne om huslejebetaling fortsat gælder. Er der helt særlige forhold, der gør sig gældende, så foretager vi en konkret vurdering i den konkrete situation, for at se om vi kan hjælpe midlertidigt.
Spørgsmål: Der er problemer med mine sociale ydelser og dermed at kunne betale husleje, og jeg kan ikke få fat i kommunen. Hvad gør jeg?
Svar: Du er nødt til at fortsætte med at betale din husleje, da reglerne om huslejebetaling fortsat gælder. Alle kan stadig få fat i kommunens borgerservice via mail eller telefon, og det er her man skal henvende sig om sociale ydelser. Er der helt særlige forhold, der gør sig gældende, så foretager vi en konkret vurdering i den konkrete situation, for at se om vi kan hjælpe midlertidigt.
Spørgsmål: Mit ejendomskontor er lukket, og jeg har et problem, jeg skal have løst. Hvad gør jeg?
Svar: Dit ejendomskontor er kun lukket for personlige henvendelser – du kan stadig sende e-mails eller ringe i deres ekspeditionstid. Mange opgaver, der ikke vurderes at være presserende, udskydes til et senere tidspunkt. Affaldshåndtering – og alle opgaver omkring ind- og udflytning – vil fortsat blive gennemført. Der må generelt forventes et lavere serviceniveau så længe krisen står på.
Spørgsmål: Jeg vil gerne bruge vores fællesvaskeri – er det sikkert?
Svar: Når du bruger fællesvaskeriet, så skal du følge forholdsreglerne fra Sundhedsstyrelsen – hold afstand, vask hænder og host eller nys i ærmet. Det anbefales også at afspritte, men desværre forsvinder spritten til hænderne fra vaskerierne, men der vil normalt være adgang til sæbe og håndvask. Myndighedernes generelle anbefalinger om brug af fællesvaskerier i øvrigt er:
- Vask dit tøj ved 60 grader
- Vask sengetøj og håndklæder ved minimum 80 grader
- Benyt handsker på vaskeriet
- Sprit af

"Vi prøver at holde os lidt væk"
”Det hjælper at have en plan klar”
Spørg os
-
Hvor står jeg på ventelisten?
Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.
Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen.
Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.
Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".
Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.
-
Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?
Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero.
Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.
-
Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.
Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse.
Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.
Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.
-
Hvor står jeg på ventelisten?
Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.
Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen.
Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.
Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".
Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.
-
Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?
Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero.
Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.
-
Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.
Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse.
Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.
Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.
-
Vi kan desværre ikke finde et svar til dig.
Forsøg at formulere dit spørgsmål anderledes, eller kontakt os