Sidste frist for at søge om varmechecken er den 9. maj
Ansøgningsportalen til at søge om regeringens varmecheck åbnede den 14. marts – og mere end halvdelen af ansøgningsperioden er nu ovre.
Fristen for at indsende din ansøgning er nemlig tirsdag den 9. maj.
For langt størstedelen af beboere i et DAB-administreret boligselskab findes data for opvarmningskilde allerede i portalen.
Nogle få beboere har dog modtaget en erklæring om opvarmningskilde fra DAB via e-mail eller brev. For denne gruppe udgør erklæringen den dokumentation for opvarmningskilde, de skal vedhæfte ansøgningen, når de søger om en varmecheck via ansøgningsportalen eller pr. brev.
Det betyder, at ansøgningsprocessen for berørte beboere i DAB-administrerede boligselskaber er forenklet, da du som beboer blot skal søge ved at logge på ansøgningsportalen, se at ansøgningen er fuldt dokumenteret og derefter godkende og sende ansøgningen.
Når du søger digitalt via ansøgningsportalen modtager du en kvittering fra Energistyrelsen via Digital Post – når du har modtaget denne kvittering er din ansøgning modtaget og registreret. Hvis du allerede har indsendt en ansøgning og modtaget en kvittering skal du ikke gøre mere. Du vil blive kontaktet, når der er nyt i din sag.
Læs mere om ansøgningsprocessen for beboere i boligselskaber på: varmecheck.dk/boligselskaber.