Midtvejsfest for helhedsplan i Gefionsparken
Tekst: Julie Grothen Foto: Brian Mortensen
Boligforeningen Fremad inviterede fredag den 8. september til midtvejsfest i Gefionsparken. Beboere, håndværkere og samarbejdspartnere mødte frem for at fejre, at en omfattende helhedsplan for de 77 boliger nu er cirka halvvejs.
Ved halvvejsfesten var der pølser og sodavand, og de fremmødte kunne besøge tre boliger; en der lige var blevet ryddet, en hvor der var påbegyndt nedbrydning og en færdig bolig.
Mange bygningsmæssige forbedringer
Driftschef Bent Sejerup bød velkommen på vegne af Boligforeningen Fremad og afdelingsbestyrelsen og fortalte om den forvandling, som er godt i gang i Gefionsparken.
- Vi får et flot og fint slutresultat med mange gode bygningsmæssige tiltag og forbedringer. Vi vil se en velrenoveret afdeling med løsninger, som vil gøre afdelingen fornuftig at drifte. Læg dertil, at det også bliver gode og sunde boliger at bo i, sagde Bent Sejerup blandt andet i sin tale.
Gefionsparken har fået ny fjernvarmeforsyning, ny kloakering, afløb og kloakseparering. Derudover er der fornyet el-, vand- og varmeinstallationer. Der er skiftet døre, vinduer og kviste.
Alle boliger har fået nyt køkken, og en uisoleret ydervæg er nu isoleret op til standard. Der er desuden åbnet op mellem stue og køkken, hvilket har tilført mere lys til rummene. Endelig får de 77 boliger et forbedret indeklima, fordi der bliver installeret genveksanlæg, som ventilerer og fornyer luften.
Særlig tak til beboerne
Driftschefen takkede byggeudvalg, byggeledelse, entreprenører og håndværkere.
- Der er en rigtig god stemning på byggepladsen, tak for det. På trods af positiv, kritisk modstand og utallige henvendelser fra beboere, som forståeligt nok har været frustrerede, har viceværterne ydet en stor indsats for alle beboere, tak for det. Tidligt i forløbet blev der lovet støj, støv og snavs. Det kom også, men alt bliver godt igen. En særlig tak til jer beboere for jeres tålmodighed. Jeg håber, I finder jer godt tilrette i jeres "nye" bolig, sluttede Bent Sejerup af.
Det er forventet, at renoveringen, som gik i gang sidste år, er afsluttet i begyndelsen af marts 2024, og så kan de genhusede beboere igen flytte tilbage.

Beboere, håndværkere og samarbejdspartnere mødte frem for at fejre, at en omfattende helhedsplan for de 77 boliger nu er cirka halvvejs.

- Vi får et flot og fint slutresultat med mange gode bygningsmæssige tiltag og forbedringer, sagde driftschef Bent Sejrup ved midtvejsfesten.


Træer blev til skulpturer i Polarparken
Fredag den 29. september er Beboerservice på Finsensvej lukket
Spørg os
-
Hvor står jeg på ventelisten?
Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.
Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen.
Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.
Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".
Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.
-
Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?
Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero.
Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.
-
Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.
Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse.
Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.
Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.
-
Hvor står jeg på ventelisten?
Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.
Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen.
Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.
Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".
Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.
-
Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?
Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero.
Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.
-
Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.
Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse.
Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.
Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.
-
Vi kan desværre ikke finde et svar til dig.
Forsøg at formulere dit spørgsmål anderledes, eller kontakt os