DAB logo
  • Udgivelser
  • Jobs
  • Strategi
  • Erhverv
  • Kontakt
  • Om os
  • Find bolig
  • At bo alment
  • Min side
  • Gemte boligønsker 0

Du bruger en ældre version af Internet Explorer, så siden ikke fungerer optimalt. Du bør opgradere din browser til den nyeste version af Internet Explorer eller benytte en anden browser som feks Google Chrome. Læs mere her

  • Her er du:
  • Forside
  • Aktuelt
  • Nyheder
  • En p-billet i vinduesviskeren fik beboer til at ringe til DAB
Tilbage 08.02.2023

En p-billet i vinduesviskeren fik beboer til at ringe til DAB

Det er vigtigt at anerkende andre mennesker, siger Pia Rohde, som gerne vil sige tak til mesterassistent Søren Kristensen.

- Det gælder om at anerkende andre mennesker, og jeg synes, Søren fortjener et klap på skulderen, siger Pia Rohde.

Tekst og foto: Julie Grothen

 Nogle gange venter der en solstrålehistorie, når telefonen ringer. Og det var sådan en Pia Rohde leverede, da hun ringede op til DAB den 18. januar. Pia Rohde bor i Kildeskov Park i Gentofte alm. Boligselskab, og hun er mere end tilfreds med indsatsen fra mesterassistent Søren Kristensen.

- Jeg ringede jo til jer for at høre, om I kunne kåre ham som ugens, månedens eller årets medarbejder, fortæller Pia Rohde, da vi mødes på ejendomskontoret i Kildeskov Park.

En positiv oplevelse

Hun har boet i boligafdelingen i fire år, og hun glæder sig over, at de grønne områder bliver holdt flot, og at de ansatte på ejendomskontoret generelt er hjælpsomme. Men det var en særlig episode, som fik hende til at kontakte DAB.

- Jeg kørte i en lånebil, fordi min egen var på værksted. Da jeg kører ind, ser jeg Søren, og vi vinker lige til hinanden. Jeg var lige blevet opereret, og jeg kom ikke ned til bilen i weekenden. Mandag ringer Søren på min dør og spørger, om ikke det er mig der kører i den orange bil, og det var det jo. Så siger han: ”Du har fået to p-bøder, men nu har jeg sat en p-billet i din vinduesvisker, og her har du et helt ark med gæstebilletter”, fortæller Pia Rohde.

Hun holder normalt på en p-plads, som er registreret til hendes nummerplade, men gæstebilletterne kunne hun bruge til at parkere med lånebilen.

Selvom Pia Rohde fik to bøder, så fokuserer hun på det positive ved oplevelsen, og hun synes, det er vigtigt at dele den slags.

- Det gælder om at anerkende andre mennesker, og jeg synes, Søren fortjener et klap på skulderen for sin omsorgsfuldhed. Det er guld for jer med sådan en medarbejder, og vi er taknemmelige som beboere, siger hun.

En hyggeting ved jobbet

Søren Kristensen kan godt huske episoden, og han sætter pris på Pia Rohdes ros.

- Man kan jo kun blive glad for, at hun tager sig tid til at ringe til jer. Det er fint at blive påskønnet, siger Søren Kristensen.

 For ham betyder det meget, at der er tid til at vise omsorg over for beboerne.

 - Jeg holder lidt øje med beboerne herude. Her er mange, der er ældre eller har et handicap, så hvis gardinerne ikke er rullet op om morgenen et sted, hvor jeg ved, de plejer at stå tidligt op, så undrer jeg mig og kontakter for eksempel hjemmeplejen, forklarer Søren Kristensen.

 Han synes, det giver mening at bruge et par minutter på at tale med en beboer.

 - Det er vel bare en del af jobbet. Hvis du har glade beboere, så er det rart at gå på arbejde. Jeg synes, det er hyggeligt. Bare det, at du snakker med dem, gør mange glade. Der er mange, hvor børnene ikke har tid. Det er en hyggeting ved jobbet, siger han.

 Kræver tid og ressourcer

 Nogle gange spørger en beboer, om ejendomsfunktionærerne vil hjælpe med at bore huller i væggen, så de kan sætte et billede, en hylde eller et spejl op. Den slags opgaver er tiden ikke til, men til gengæld kan beboerne komme ned på ejendomskontoret og låne en boremaskine, som kan håndtere boligernes betonvægge.

- Det er en fin balance, men det vigtigste er, at de føler sig imødekommet, siger Søren Kristensen.

 Da vi taler sammen på ejendomskontoret er ejendomsmester Morten Døj Jørgensen og driftschef Bøje T. Hansen også på kontoret. De er enige i, at det er vigtigt, at medarbejderne har tid til at vise omsorg for beboerne, og driftschefen siger det sådan:

 - Det kræver, at der er tid og ressourcer. Vi kan jo ikke servicere alle, men vi har tid til at vise omsorg for beboerne.

 Og for Pia Rohde betyder den indstilling, at hun føler sig godt behandlet som beboer. Så godt, at hun leverede dagens solstrålehistorie til DAB.

 

- Man kan jo kun blive glad for, at hun tager sig tid til at ringe til jer. Det er fint at blive påskønnet, siger Søren Kristensen.

Kildeskov Park er en del af en samdrift med otte afdelinger. På ejendomskontoret i Kildeskov Park har kontorassistent Marianne Maizena Harmon, ejendomsmester Morten Døj Jørgensen og mesterassistent Søren Kristensen deres faste base.

Næste nyhed

Information om varmechecken

Forrige nyhed

3D-printet kunst i en gammel daginstitution

Spørg os

  • Hvor står jeg på ventelisten?

    Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.

    Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen. 

    Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.

    Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".

    Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.

  • Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?

    Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero. 

    Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.

  • Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.

    Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse. 

    Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.

    Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.


  • Hvor står jeg på ventelisten?

    Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.

    Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen. 

    Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.

    Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".

    Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.

  • Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?

    Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero. 

    Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.

  • Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.

    Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse. 

    Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.

    Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.


  • Vi kan desværre ikke finde et svar til dig.

    Forsøg at formulere dit spørgsmål anderledes, eller kontakt os

  • Se flere svar

Kontakt

  • Frederiksberg
  • Esbjerg
  • Ishøj
  • Skælskør
  • Varde
  • Rødovre
Vis vej

Adresse:

Der er ingen tilgængelige oplysninger om kontoret

Kontakt

Hurtig vej til ...

  • Find bolig
  • Når du flytter ind og ud
  • Kontakt
  • Persondatapolitik
  • Whistleblowerordningen
  • Tilgængelighedserklæring
Log ind på
Min side

DAB tager forbehold for oversættelsen ikke er korrekt