”Ejendomsfunktionen er simpelthen hjertet i det her hus”
Tekst og video: Johnny Gudmand og Martha Libach Burup
Ejendomsfunktionærerne i de almene boligafdelinger løser en masse praktiske opgaver, men derudover har rigtig mange også en social funktion, der giver beboerne en bedre hverdag. I Kollektivhuset Høje Søborg, Gladsaxe almennyttige Boligselskab, bor 94-årige Tove Smidth, der er tidligere borgmester i kommunen. Hun er en af de beboere, der oplever, at ejendomsfunktionærerne gør en stor forskel.
- Ejendomsfunktionen er simpelthen hjertet i det her hus. Vi ved, at vi altid kan henvende os der, og at vi altid får hjælp, fortæller Tove Smidth.
Den tidligere borgmester valgte at flytte ind i Kollektivhuset Høje Søborg, fordi hun som borgmester havde oplevet mange enker, der kom til hende og manglede en bolig, fordi de ikke kunne overkomme at sidde alene i en villa. Det er en beslutning, hun er rigtig glad for.
- Det har en tilpas størrelse med det rette antal mennesker, der repræsenterer en bredde i befolkningen, så du altid kan finde nogen, du har lyst til at tale med, fortæller hun.
Når blandingsbatteriet drypper
Ejendomsmester John Thomsen er en af de mange ejendomsfunktionærer, der ser den sociale funktion som en vigtig del af arbejdet. Han oplever blandt andet at blive kaldt op til et dryppende blandingsbatteri, der viser sig ikke at dryppe så meget, som det lød til i første omgang.
- Det viser sig, at de spørger, om du har tid til en kop kaffe. Og det er vigtigt at give sig tid til den kop kaffe og få vendt tingene. Du skal ikke være blind for, at nogle beboere er ensomme og kan have behov for at tale med en person. Måske har vedkommende ikke talt med nogen i tre til fire dage, fortæller ejendomsmesteren.
DAB nyhedsbrev nr. 5 - 2017
Boligsøgende ønsker opskrivning i flere selskaber
Spørg os
-
Hvor står jeg på ventelisten?
Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.
Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen.
Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.
Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".
Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.
-
Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?
Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero.
Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.
-
Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.
Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse.
Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.
Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.
-
Hvor står jeg på ventelisten?
Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.
Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen.
Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.
Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".
Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.
-
Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?
Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero.
Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.
-
Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.
Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse.
Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.
Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.
-
Vi kan desværre ikke finde et svar til dig.
Forsøg at formulere dit spørgsmål anderledes, eller kontakt os