DAB-Lejerbo logo
  • Udgivelser
  • Jobs
  • Erhverv
  • Kontakt
  • Om os
  • Find bolig
  • At bo alment
  • Min side
  • Min side
  • Gemte boligønsker 0

Du bruger en ældre version af Internet Explorer, så siden ikke fungerer optimalt. Du bør opgradere din browser til den nyeste version af Internet Explorer eller benytte en anden browser som feks Google Chrome. Læs mere her

  • Her er du:
  • Forside
  • Aktuelt
  • Nyheder
  • ”Ejendomsfunktionen er simpelthen hjertet i det her hus”
Tilbage 12.10.2017

”Ejendomsfunktionen er simpelthen hjertet i det her hus”

I mange boligafdelinger gør ejendomsfunktionærerne en stor forskel i beboernes hverdag. Det er også tilfældet i Kollektivhuset Høje Søborg.

Tekst og video: Johnny Gudmand og Martha Libach Burup

Ejendomsfunktionærerne i de almene boligafdelinger løser en masse praktiske opgaver, men derudover har rigtig mange også en social funktion, der giver beboerne en bedre hverdag. I Kollektivhuset Høje Søborg, Gladsaxe almennyttige Boligselskab, bor 94-årige Tove Smidth, der er tidligere borgmester i kommunen. Hun er en af de beboere, der oplever, at ejendomsfunktionærerne gør en stor forskel.

- Ejendomsfunktionen er simpelthen hjertet i det her hus. Vi ved, at vi altid kan henvende os der, og at vi altid får hjælp, fortæller Tove Smidth.

Den tidligere borgmester valgte at flytte ind i Kollektivhuset Høje Søborg, fordi hun som borgmester havde oplevet mange enker, der kom til hende og manglede en bolig, fordi de ikke kunne overkomme at sidde alene i en villa. Det er en beslutning, hun er rigtig glad for.

- Det har en tilpas størrelse med det rette antal mennesker, der repræsenterer en bredde i befolkningen, så du altid kan finde nogen, du har lyst til at tale med, fortæller hun.

Når blandingsbatteriet drypper

Ejendomsmester John Thomsen er en af de mange ejendomsfunktionærer, der ser den sociale funktion som en vigtig del af arbejdet. Han oplever blandt andet at blive kaldt op til et dryppende blandingsbatteri, der viser sig ikke at dryppe så meget, som det lød til i første omgang.

- Det viser sig, at de spørger, om du har tid til en kop kaffe. Og det er vigtigt at give sig tid til den kop kaffe og få vendt tingene. Du skal ikke være blind for, at nogle beboere er ensomme og kan have behov for at tale med en person. Måske har vedkommende ikke talt med nogen i tre til fire dage, fortæller ejendomsmesteren.

- Ejendomsfunktionen er simpelthen hjertet i det her hus. Vi ved, at vi altid kan henvende os der, og at vi altid får hjælp«
Næste nyhed

DAB nyhedsbrev nr. 5 - 2017

Forrige nyhed

Boligsøgende ønsker opskrivning i flere selskaber

Hurtig vej til ...

  • Find bolig
  • Når du flytter ind og ud
  • Kontakt
  • Persondatapolitik
  • Whistleblowerordningen
  • Tilgængelighedserklæring
Log ind på
Min side

DAB-Lejerbo tager forbehold for oversættelsen ikke er korrekt