Ejendomsfunktionærer gør god brug af sms-service
Af Margrethe Løkkegaard
"Da der ligger store mængder smeltevand på veje og gangstier, kommer frosten til at betyde, at der bliver meget glat, vi lægger salt ud, men mængderne af smeltevand gør at saltet ikke er tilstrækkeligt effektivt. DERFOR! Når frosten først kommer, anbefaler vi at du kun bevæger dig ud, hvis det er absolut nødvendigt."
Sådan lød det i en sms, beboerne i Herlev almennyttige Boligselskabs afdeling Herlev Vænge, da den tunge sne ramte landet den 22. november sidste år. Boligafdelingen bruger flittigt sms-service til at give besked ved planlagte eller akutte situationer. Ejendomskontoret har blandt andet sendt sms’er, når der er larm i bygningen på grund af byggeri eller hvis der skal lukkes for vandet.
Ejendomskontoret har brugt sms-service i omkring et halvt og det modtager beboerne positivt.
- De er meget glade for sms-servicen. De fortæller mig, at det er ekstremt god service, når advarsler sendes ud på den måde, fortæller ejendomsleder Thomas Budden.
Du kan selv tilmelde dig til sms-service, hvis det er noget din boligafdeling tilbyder.

Herlev Vænges ejendomskontor bruger sms-service til at informere om ombygningslarm eller lukning af vand.
- Log på med brugernummer, e-mail eller NemID på dabbolig.dk / At bo alment
- Herefter klikkes på: ’Lejer’
- Derefter ’Selskab’
- Derefter ’Min afdeling’
- Til sidst ’Praktiske forhold’
- Så er du inde, hvor du kan tilmelde dig sms-servicen.