Bo med Natur
Tekst: Julie Grothen. Illustration: Uwe Jahn.
Der er udsigt til frodige blomsterenge og masser af summende insektliv, når kampagnen ”Bo med Natur” går i luften – og i jorden – i alle de boligafdelinger, der vil være med.
Fokus på biodiversitet
I 2019 valgte 225 DAB-administrerede boligafdelinger at bidrage til bæredygtighed i Plant et træ-kampagnen, hvor DAB donerede et træ til de boligafdelinger, som deltog. Med Bo med Natur får boligafdelinger mulighed for at så en blomstereng. Kampagnen skal styrke DAB’s grønne vision – med fokus på biodiversitet.
- De boligafdelinger, der vil være med, får et startkit til at gå i gang med at anlægge en blomstereng i boligafdelingen. De får en pose med frø til 100 kvadratmeter blomstereng, et skilt til at sætte op og en vejledning til, hvordan de skal gøre. De får også en tekst, så de kan formidle indsatsen til beboerne på Facebook eller i et beboerblad for eksempel, fortæller landskabsarkitekt Marianne Alsing.
Bo med Natur er en del af DAB’s fokus på FN’s Verdensmål og tager udgangspunkt i
DAB’s strategi om Grøn vision: at vi bidrager til at skabe en bæredygtig hverdag ved at styrke beboernes viden om og handlemuligheder i forhold til at bo bæredygtigt.
Inspiration til mere natur
Det er håbet, at Bo med Natur kan være løftestangen til endnu mere vild natur i afdelingerne.
- Det er jo kun 100 kvadratmeter i den enkelte boligafdeling, men hvis 200 boligafdelinger er med, så kan du jo gange op. Vi håber også, at nogle boligafdelinger går videre med flere blomsterenge, og det kan måske også inspirere beboerne til at gøre noget selv, hvis de har egen have eller altan, forklarer Marianne Alsing.
I løbet af efteråret vil der komme mere information, og boligafdelinger kan melde sig til sidst på året. Startkittet med frø og vejledning bliver sendt ud i begyndelsen af foråret 2022. Der skal sås i april, alt afhængig af temperaturerne, så det kan allerede nu tænkes ind i planlægningen.

E-nyt nr. 7 2021
Beboere flyttede ind og blev budt velkommen med indvielsesfest
Spørg os
-
Hvor står jeg på ventelisten?
Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.
Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen.
Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.
Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".
Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.
-
Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?
Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero.
Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.
-
Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.
Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse.
Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.
Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.
-
Hvor står jeg på ventelisten?
Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.
Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen.
Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.
Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".
Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.
-
Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?
Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero.
Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.
-
Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.
Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse.
Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.
Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.
-
Vi kan desværre ikke finde et svar til dig.
Forsøg at formulere dit spørgsmål anderledes, eller kontakt os