DAB logo
  • Udgivelser
  • Jobs
  • Erhverv
  • Kontakt
  • Om os
  • Find bolig
  • At bo alment
  • Min side
  • Gemte boligønsker 0

Du bruger en ældre version af Internet Explorer, så siden ikke fungerer optimalt. Du bør opgradere din browser til den nyeste version af Internet Explorer eller benytte en anden browser som feks Google Chrome. Læs mere her

  • Her er du:
  • Forside
  • Aktuelt
  • Nyheder
  • Beboerkontakten er blevet mere digital
Tilbage 15.10.2021

Beboerkontakten er blevet mere digital

I Vildtbanegård har beboerne vænnet sig til at sende mails i stedet for at møde op på ejendomskontoret. Det er mere effektivt.

Peter Thornbull Olesen fortæller, at beboerne har vænnet sig til at sende mails til ejendomskontoret.

Tekst og foto: Julie Grothen

Hverdagen er ved at være tilbage i boligafdelingerne efter corona. Men ikke alt er, som det var før pandemien, og det er der fordele ved, hvis du spørger mesterassistent Peter Thornbull Olesen, Vildtbanegård.

Ejendomskontoret dækker fire boligafdelinger i Ishøj med knap 1900 boliger, og det er særligt, når det gælder beboerservice, at der er sket en ændring.

- Vores beboerkontakt er blevet meget mere digital. Det er nok det allerstørste aspekt hos os. Vi får færre mennesker på ejendomskontoret fysisk. Mange har fundet ud af, at de kan sende en mail og smide et billede med det samme, og det fungerer rigtig fint. Folk har vænnet sig til det, fortæller Peter Thornbull Olesen.

- Rigtig mange beboere er blevet dygtige til at skrive adresse i emnefeltet, for så ved de, at korrespondancen ligger på adressen. Og så sender de billedet af blandingsbatteriet, køleskabet eller hvad det nu er, siger han.

Fotos sparer tid

Når beboerne sender fotos af problemet, sparer det arbejdstid.

- Måske bruger vi mere tid på mail, men alternativet er, at en beboer kommer herned, og vi sender en ejendomsfunktionær op i boligen og besigtiger, og så måske en anden, som skal udbedre det. Hvis du kan bedømme ud fra mailen, at det er en skade, for eksempel på et komfur, som du fysisk kan se, så ved vi allerede, om vi skal bestille en håndværker eller skifte noget ud. Det er meget mere effektivt set fra vores synspunkt, forklarer mesterassistenten.

Plexiglas og håndsprit

På ejendomskontoret er der sat plexiglas op som afskærmning i forkontoret.

- Den er ikke generende, og det er med mahognikanter, så vi har beholdt den indtil videre. Det er udskåret lidt som i en gammel bank, siger Peter Thornbull Olesen.

Vanen med at spritte hænder af er også kommet for at blive i Vildtbanegård.

- Spritstationer beholder vi. Vi har en hovedindgang til beboere og en håndværkerindgang, som vi også selv bruger. Vi har spritdispensere stående begge steder. Der er gået god rutine i det i samfundet, så hvorfor ikke bare køre videre?, lyder det fra Peter Thornbull Olesen.

Bedre vaner giver styr på tingene

Der er i det hele taget kommet bedre vaner på ejendomskontoret under corona, forklarer han.

- Det er nogle rutiner, som blev bedre under corona. Det bliver mere ryddeligt, når man har fokus på hygiejne. Det tror jeg også giver et psykologisk aspekt, der gør, at man har lidt mere styr på tingene. Det sker også i folks hjem, mener Peter Thornbull Olesen.

Succes med hjemmearbejde

Hjemmearbejde har været en del af corona, men når sommerferien er forbi, så er kontoret i Ishøj igen fuldt bemandet.

- Vi er tilbage på fuld styrke. Vi ikke så meget hjemmearbejde, men det kan godt være, det bliver aktuelt, for der har været fordele i det. Hvis man har rutinesager, det kan for eksempel være en forsikringssag eller noget andet skriftligt, der skal på plads, så er hjemmearbejde bedre end et åbent kontor, hvor der sjældent er ro. Det har vi haft stor succes med under corona, siger Peter Thornbull Olesen

Plexiglas i forkontoret, afstand og spritstationer er nogle af de tiltag, som Vildtbanegård beholder, fortæller Peter Thornbull Olesen (th.), som her taler med driftsleder Jan Steinert.

Næste nyhed

Ja tak til regeringsudspil om billigere boliger i landets storbyer

Forrige nyhed

Samdrift skal højne beboerservice

Spørg os

  • Vi kan desværre ikke finde et svar til dig.

    Forsøg at formulere dit spørgsmål anderledes, eller kontakt os

  • Se flere svar

Kontakt

  • Frederiksberg
  • Esbjerg
  • Ishøj
  • Skælskør
  • Varde
  • Rødovre
Vis vej

Adresse:

Der er ingen tilgængelige oplysninger om kontoret

Kontakt

Hurtig vej til ...

  • Find bolig
  • Når du flytter ind og ud
  • Kontakt
  • Persondatapolitik
  • Whistleblowerordningen
  • Tilgængelighedserklæring
Log ind på
Min side

DAB tager forbehold for oversættelsen ikke er korrekt