Aktuelt
God service i forhold til beboerne er i fokus ved årets regionalmøder for ejendomsfunktionærer.
God service i forhold til beboerne er i fokus ved årets regionalmøder for ejendomsfunktionærer. Vi yder god service Selv om man måske ikke tænker på sine beboere som kunder i en butik, kan det alligevel være en god idé i forhold til den service, man som ejendomsfunktionær i en almen boligafdeling yder til beboerne. En god service skal bygge på respekt for beboerne &ndash uanset hvem de er.
Som ejendomsfunktionær skal man være anerkendt, tillidsvækkende og respekteret i boligafdelingen. Beboerne skal have en reel og fair behandling, hvor eventuelle personlige relationer ikke står i vejen. Ejendomsfunktionæren skal være tilgængelig, overholde aftaler og optræde "ubureaukratisk" overfor beboeren. Og så starter den gode service allerede ved fremvisning og indflytning og fortsætter også efter, at beboeren har opsagt sit lejemål, nemlig ved fraflytningen.
Det er nogle af de værdier, som DAB mener, at den gode ejendomsfunktionær skal yde i sin service over for de almene beboere. Ved årets regionalmøder for ejendomsfunktionærer i DAB administrerede afdelinger bliver begrebet god service vendt og drejet af direktør i DAB, Uffe Kjær, og ejendomsleder i Herlev almennyttige Boligselskab, Thomas Budden.
Dialog med røde og grønne kort Dialogen med ejendomsfunktionærerne foregår blandt andet ved en række eksempler, hvor ejendomsfunktionærerne skal træffe valg, som kan føre til ekstraordinær service, men også trække opmærksomheden væk fra de egentlige opgaver i boligafdelingen. Skal ejendomsfunktionærer for eksempel hjælpe den ældre dame med at tømme hendes klædeskab, så det kan bortskaffes? Med røde og grønne kort tilkendegiver ejendomsfunktionærerne enten et ja eller et nej til de stillede dilemmaer og hvert spørgsmål følges op af diskussion. Diskussionen efterlader indtryk af ejendomsfunktionærer, som er professionelle og har fokus på de væsentligste opgaver i driften af afdelingen, men hvor der naturligvis også er plads til fleksibilitet til beboernes bedste.
Nye digitale tiltag letter hverdagen Ved regionalmøderne bliver ejendomsfunktionærerne i de DAB administrerede afdelinger også orienteret om DAB's strategi for de kommende år. Der bliver gjort status over det elektroniske flyttesyn, som kommer til at effektivisere processen omkring ind- og udflytning for de selskaber, som ønsker dette. Den nye ejendomskontorportal, som skal lette administrationen på ejendomskontoret, bliver gennemgået og endelig bliver ejendomsfunktionærerne også orienteret om deres nye overenskomster.
I E-nyt, som udkommer den 1. november, kan du læse mere om årets regionalmøder for ejendomsfunktionærer.
29.okt.2014/neg
Billedtekst: Ejendomsfunktionærerne diskuterer god service overfor beboerne og tilkendegiver deres holdning med røde og grønne kort, mens direktør Uffe Kjær (tv) og ejendomsleder Thomas Budden (th) stiller dem overfor forskellige dilemmaer hentet fra virkelighedens verden.
Næste nyhed
Beboerne overtager succesrigt trivselsprojekt
Forrige nyhed
Mangler du indbetalingskort for november måneds husleje?
Spørg os
-
Vi kan desværre ikke finde et svar til dig.
Forsøg at formulere dit spørgsmål anderledes, eller kontakt os
- Se flere svar