Aktuelt
Ny kommunikationsstrategi skal højne informationsniveauet og spare miljøet.
Ny kommunikationsstrategi skal højne informationsniveauet og spare miljøet.
Større aktualitet på hjemmesiden DAB's bestyrelse godkendte i september en ny kommunikationsstrategi. Af den fremgår det, at DAB fremover vil øge fokus på de elektroniske medier for at højne informationsniveauet og være hurtigere ude med nyheder.
Den nye kommunikationsstrategi er en modernisering af DAB's måde at kommunikere på. Strategien lægger blandt andet op til et skift fra de trykte medier, som DAB nyhedsbrev, over til de elektroniske medier som hjemmesiden. Målet er at opnå en større aktualitet på hjemmesiden og dermed efterkomme ønsket fra bestyrelsesmedlemmer ude i afdelinger og selskaber om et højere informationsniveau. Samtidig er skiftet endnu et led i DAB's strategi om at handle bæredygtigt ved netop at begrænse miljøomkostningerne i forbindelse med trykning af bladene.
Fremover prioriterer DAB en opdatering af hjemmesiden, så ajourførte sider, interessante nyheder og høj brugervenlighed bliver top prioritet. Informationen på hjemmesiden målrettes i højere grad DAB's målgrupper, og hjemmesiden bliver på sigt mere overskuelig i opbygningen.
Antallet af DAB's trykte medier nedjusteres tilsvarende: DAB nyhedsbrev vil fremover udkomme seks gange om året i stedet for 10, DAB information skæres ned med en enkelt udgave fra fire pr. år til tre, og E-nyt vil fremover udkomme hver anden måned. Samtidig reduceres bladenes omfang, da nyheder primært skal bringes på hjemmesiden.
Miljøvenligt tryk Bladene trykkes på miljøvenligt papir hos Kailow Grafisk i Rødovre &ndash et af Danmarks førende trykkerier, der via sin klimapolitik blandt andet forpligter sig til at reducere CO2- udledning med 2 % om året.
Den nye strategi vil fortsat bygge på DAB's mål og værdier og træder i kraft fra oktober 2009. Samtidig lanceres et nyt design for henholdsvis DAB nyhedsbrev og DAB information.
30. sep. 2009/hb
Næste nyhed
Før filmen knækker
Forrige nyhed