DAB-Lejerbo logo
  • Udgivelser
  • Jobs
  • Erhverv
  • Kontakt
  • Om os
  • Find bolig
  • At bo alment
  • Min side
  • Min side
  • Gemte boligønsker 0

Du bruger en ældre version af Internet Explorer, så siden ikke fungerer optimalt. Du bør opgradere din browser til den nyeste version af Internet Explorer eller benytte en anden browser som feks Google Chrome. Læs mere her

  • Her er du:
  • Forside
  • Aktuelt
  • Arkiverede nyheder
  • Olie i gryde startede brand i Østerby
Tilbage 05.11.2012

Aktuelt

En beboers køkken blev ødelagt og ventilationssystemet beskadiget, da det for nyligt brændte i Østerby. Heldigvis forblev taget intakt på grund af en snarrådig inspektør og ejendomsmester.
En beboers køkken blev ødelagt og ventilationssystemet beskadiget, da det for nyligt brændte i Østerby. Heldigvis forblev taget intakt på grund af en snarrådig inspektør og ejendomsmester. Olie i gryde startede brand i Østerby En helt almindelig onsdag eftermiddag udviklede sig for nyligt dramatisk i boligafdelingen østerby i Taastrup. En beboer startede ved et uheld en brand i en gryde med olie, og med lynets hast bredte ilden sig. Den brændte køkkenet og emhætten ned, hvorefter den fortsatte til ventilationssystemet på bygningens loft. Inspektør Jens Christoffersen var tilfældigvis til stede i bebyggelsen, hvor han holdt møde med ejendomsmesteren og bestyrelsen, da branden brød ud. Nyheden om branden kom på et mobilopkald. - Vi løb straks ned til lejligheden og ankom samtidig med seks brandbiler og to patruljevogne. På det tidspunkt var der begyndt at komme sort røg ud under hele tagfladen, og indsatslederen beordrede hele blokken evakueret. Så vi var rundt og banke på alle dørene, husker Jens Christoffersen. Hjalp brandvæsenet Under normale omstændigheder ville brandvæsenet sandsynligvis have været nødt til at ødelægge taget for hurtigst muligt at slukke branden på loftet. Men da Jens Christoffersen og ejendomsmesteren tilfældigvis var til stede, kunne de guide brandslukkerne gennem bygningen til loftet, således at man undgik skade på taget. Det har sandsynligvis sparet afdelingens forsikring mange penge til reparationer. - Det var held i uheld, at vi var der til at lukke dem ind på loftet, konkluderer inspektør Jens Christoffersen, der efter halvanden time kunne konstatere, at brandvæsenet havde formået at slukke ilden. Lejligheden tilhørende den beboer, der havde startet branden, var meget medtaget, og der vil gå en rum tid, før den igen er beboelig. De øvrige lejligheder i bebyggelsen gik heldigvis fri for skade, hvorfor beboerne ikke bliver berørt. Husk lige indboforsikringen Når en brand har raseret en boligafdeling, dækker boligselskabets forsikring kun skaderne på selve bygningerne. Derfor råder DAB på det kraftigste alle beboere til at tegne en indboforsikring for at sikre sig bedst muligt, hvis uheldet skulle være ude. Har man ingen indboforsikring, skal man efter en brand selv: - betale for nyanskaffelse af alt ødelagt indbo - rengøre lejligheden - rydde lejligheden, hvis boligafdelingens håndværkere beder om det - betale for opmagasinering af sine ting, mens udbedringen af skaderne står på - sørge for genhusning i den periode, boligen er ubeboelig Ovenstående gælder uanset, om man er ansvarlig for branden eller ej. 5.nov.2012
Næste nyhed

Husk at lufte ud - også når det er koldt

Forrige nyhed

Japansk interesse for almennyttige boliger

Spørg os

  • Hvor står jeg på ventelisten?

    Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.

    Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen. 

    Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.

    Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".

    Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.

  • Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?

    Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero. 

    Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.

  • Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.

    Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse. 

    Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.

    Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.


  • Hvor står jeg på ventelisten?

    Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.

    Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen. 

    Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.

    Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".

    Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.

  • Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?

    Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero. 

    Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.

  • Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.

    Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse. 

    Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.

    Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.


  • Vi kan desværre ikke finde et svar til dig.

    Forsøg at formulere dit spørgsmål anderledes, eller kontakt os

  • Se flere svar

Kontakt

  • Frederiksberg
  • Esbjerg
  • Ishøj
  • Skælskør
  • Varde
  • Rødovre
Vis vej

Adresse:

Der er ingen tilgængelige oplysninger om kontoret

Kontakt

Hurtig vej til ...

  • Find bolig
  • Når du flytter ind og ud
  • Kontakt
  • Persondatapolitik
  • Whistleblowerordningen
  • Tilgængelighedserklæring
Log ind på
Min side

DAB tager forbehold for oversættelsen ikke er korrekt