DAB-Lejerbo logo
  • Udgivelser
  • Jobs
  • Erhverv
  • Kontakt
  • Om os
  • Find bolig
  • At bo alment
  • Min side
  • Min side
  • Gemte boligønsker 0

Du bruger en ældre version af Internet Explorer, så siden ikke fungerer optimalt. Du bør opgradere din browser til den nyeste version af Internet Explorer eller benytte en anden browser som feks Google Chrome. Læs mere her

  • Her er du:
  • Forside
  • Aktuelt
  • Arkiverede nyheder
  • Konstruktiv konfliktløsning
Tilbage 28.09.2011

Aktuelt

På årets regionalmøder for ejendomsfunktionærerne var der sat fokus på løsning af hverdagens konflikter.
På årets regionalmøder for ejendomsfunktionærerne var der sat fokus på løsning af hverdagens konflikter. Konstruktiv konfliktløsning Som alle medarbejdere, der har direkte kundekontakt, kan man som ejendomsfunktionær nogen gange føle, at man sidder på øretævernes holdeplads. Heldigvis forløber hverdagen langt oftest i ro og harmoni med beboerne. Men hvad gør man, når en meget rasende beboer pludselig kommer farende ind på ejendomskontoret, råber og skriger, og ejendomsfunktionæren eventuelt føler sig truet? Det har konfliktløsningskonsulent Erik Parkvald et godt bud på og han deler i disse dage sin viden med ejendomsfunktionærer ansat i boligafdelinger administreret af DAB. - Hold et spejl op for modparten, fortæl ham hvad det er han gør. Fortæl ham derefter, hvordan det virker på dig. Det ved folk i langt de fleste tilfælde ikke. Foreslå ham en anden måde at løse problemerne på og anskueliggør så for ham, at hvis han er med på den, så kan problemerne løses, lyder et godt bud på et 'fire-trins værktøj' til demontering af konflikter fra Erik Parkvald. Et andet centralt værktøj til imødegåelse af konflikter er ifølge Erik Parkvald respekt. Som direkte oversat betyder, at man ser den anden. Derfor er det igen vigtigt, at man lægger sin modvilje til side og lytter modparten og finder ud af, hvad det egentlig er, han vil meddele. Oplægget fra konfliktløsningskonsulenten på årets regionalmøder bød også på konkrete øveser, hvor ejendomsfunktionærerne lærte, hvor meget bl.a. kropssproget betyder i kommunikationen mellem mennesker. 28.sep.2011/neg Læs mere om ejendomsfunktionærerne på regionalmøde i E-nyt, som udkommer 1. oktober. billedtekst: En stor del af kunsten i konfliktløsning handler ifølge Erik Parkvald om at se indholdet i modpartens budskab, i stedet for formen det bliver afleveret i.
Næste nyhed

Energigruppen kommer på besøg

Forrige nyhed

Søndergår Park og Tinggården med i arkitektforeningens Top 5

Spørg os

  • Hvor står jeg på ventelisten?

    Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.

    Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen. 

    Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.

    Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".

    Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.

  • Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?

    Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero. 

    Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.

  • Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.

    Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse. 

    Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.

    Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.


  • Hvor står jeg på ventelisten?

    Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.

    Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen. 

    Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.

    Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".

    Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.

  • Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?

    Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero. 

    Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.

  • Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.

    Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse. 

    Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.

    Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.


  • Vi kan desværre ikke finde et svar til dig.

    Forsøg at formulere dit spørgsmål anderledes, eller kontakt os

  • Se flere svar

Kontakt

  • Frederiksberg
  • Esbjerg
  • Ishøj
  • Skælskør
  • Varde
  • Rødovre
Vis vej

Adresse:

Der er ingen tilgængelige oplysninger om kontoret

Kontakt

Hurtig vej til ...

  • Find bolig
  • Når du flytter ind og ud
  • Kontakt
  • Persondatapolitik
  • Whistleblowerordningen
  • Tilgængelighedserklæring
Log ind på
Min side

DAB tager forbehold for oversættelsen ikke er korrekt