DAB-Lejerbo logo
  • Udgivelser
  • Jobs
  • Erhverv
  • Kontakt
  • Om os
  • Find bolig
  • At bo alment
  • Min side
  • Min side
  • Gemte boligønsker 0

Du bruger en ældre version af Internet Explorer, så siden ikke fungerer optimalt. Du bør opgradere din browser til den nyeste version af Internet Explorer eller benytte en anden browser som feks Google Chrome. Læs mere her

  • Her er du:
  • Forside
  • Aktuelt
  • Arkiverede nyheder
  • Hørsholm sagde farvel til Meyer
Tilbage 04.01.2008

Aktuelt

Beboerne i Hørsholm almene Boligselskab har sagt farvel til hver deres Meyer, og goddag til de tre nye serviceteams. Boligselskab satser på mere effektiv ejendomsservice, og derfor betjener tre moderne driftscentre nu alle selskabets boligafdelinger.
Beboerne i Hørsholm almene Boligselskab har sagt farvel til hver deres Meyer, og goddag til de tre nye serviceteams. Boligselskab satser på mere effektiv ejendomsservice, og derfor betjener tre moderne driftscentre nu alle selskabets boligafdelinger. Hørsholm sagde farvel til Meyer Hørsholm almene Boligselskab, HAB, har fået tre moderne driftscentre, som betjener 17 boligafdelinger. Den nye aftale trådte i kraft omkring 1. april 2007, og selskabet udsendte en informationsfolder til alle beboerne om de nye driftscentre. I dag har boligafdelingerne ikke længere en ejendomsmester, der skal kunne løse enhver opgave. - Beboerne har sagt farvel til hver deres Meyer, og goddag til de 3 nye teams. De nye driftscentre er svaret på stigende problemer med at fastholde funktionærerne og sikre afdelingerne en både bedre og billigere service. Antallet af ansatte skal være det samme, men med den nye konstruktion vil der være bedre kontinuitet, og vi undgår problemerne med afløsning ved ferie og sygdom, siger selskabets formand Christian Balle Hansen. - Men den største fordel vil givet være, at opgaverne kan løses af faguddannede medarbejdere i selskabet, så vi samtidig kan reducere køb af ydelser udefra. Det er her, pengene skal tjenes til at betale for servicebiler og større, mere effektive maskiner, fortæller Christian Balle Hansen og tilføjer, at der også er økonomiske stordriftsfordele ved indkøb af større partier varer til afdelingerne og fælles brug af maskiner. På billedet er det fra venstre områdelederne Michael Lings og Kristian Simonsen sammen med funktionærerne Kim Christiansen, Casper Christiansen, Steen Achen, Steen Hansen og Bo Zimmermann. Bagerst de to nyindkøbte Toyota-ladvogne, en Peugeot-varebil og den nye John Deere traktor, der med sin brede kost kan klare sneen på mindre end den halve tid i forhold til før, hvor afdelingerne havde de små traktorer. Udvikling begyndte for tre år siden De nye driftscentre er resultatet af en udvikling, der startede i juni måned 2005, da Breeltevang, Breelteparken ældreboliger, Breelteparkens servicecenter og plejeboligerne indgik en samarbejdsaftale om ejendomsfunktionen. Ved samme lejlighed besluttede HAB's bestyrelse, at selskabets arbejdskapital ville betale for uddannelse af selskabets ejendomsfunktionærer. året efter besluttede selskabets bestyrelse, også at etablere en gruppe af ledende funktionærer til at klare ind- og udflytninger i alle selskabets afdelinger for at opnå en ensartet standard ved bedømmelserne. Med den beslutning var der taget hul på diskussionen om fremtidens ejendomsservice i Hørsholm almene Boligselskab. - Allerede i juni 2006 drøftede selskabsbestyrelsen første gang et forslag om at skabe tre driftscentre, fortæller inspektør i DAB, John Oberg. - Men først efter en grundig behandling, hvor de enkelte bestyrelsesmedlemmer fik mulighed for at tygge grundigere på forslaget og komme med ændringsforsalg, kunne selskabsbestyrelsen i november 2006 vedtage en ny organisationsplan, og ejendomsfunktionærerne blev orienteret. Afdelingsbestyrelser og funktionærerne blev samtidig indbudt til orienteringsmøder, hvor planerne blev gennemgået i detaljer. - Forslaget var ikke lige populært i alle afdelinger. På møderne blev vi i bestyrelsen kritiseret for, at have truffet beslutningen uden om afdelingsbestyrelserne, og at vi ikke havde lagt spørgsmålet ud til debat, fortæller Christian Balle Hansen: - Men det var vigtigt for os, at holde kortene inde til kroppen af hensyn til de ansatte. Dels ønskede vi ikke at skabe usikkerhed, dels ville vi gerne fastholde medarbejderne, som vi er glade for. De argumenter vandt selskabsbestyrelsen forståelse for blandt afdelingsbestyrelserne. Bedre betjening med de nye driftscentre - Driftscenter 1 blev udpeget som forsøgsområde allerede for to år siden og betjener ådalsparken, Birkeparken og Plejecentret Margrethelund, fortæller områdeleder Finn Larsen, der indtil da var ejendomsmester i ådalsparken: - De erfaringer, vi høstede efter de første års drift, er lagt til grund for etableringen af ordningen i hele selskabet, fortæller Finn. Han er - ligesom de øvrige funktionærer - glade for den nye ordning. - Den ensomme mester er afløst af teams med et godt kollegialt fællesskab, fortæller Kristian Simonsen, der er områdeleder i Driftscenter 3. - Vi kan i dag meget bedre sikre de små afdelinger den service, de har brug for. Vi er flere til at afløse hinanden, og der er rum til uddannelse og udvikling af de enkelte medarbejdere. Hvilken boligafdeling skal have fjernet sneen først? - Det skal de alle sammen, fortæller områdeleder i Driftscenter 2, Michael Lings, for snerydningen tilrettelægger vi sådan, at der er folk til at bemande alle de maskiner, vi har, så på det område kommer beboerne ikke til at mærke, at vi arbejder på en anden måde end tidligere. - Især de mindre afdelinger kan allerede nu mærke, at de får en bedre betjening. Der er for eksempel bedre telefontid for beboerne, der kan komme i kontakt med driftscentrene i mange flere timer end den tidligere på det enkelte ejendomskontor, tilføjer Kristian Simonsen. Om nogle måneder har de nye driftscentre fungeret i et år, og derfor er det tid til en vurdering af den nye serviceordning. - Vi vil tilrettelægge en evalueringsproces, så vi får samlet alle erfaringer - både de gode og de dårlige - og får rettet op på eventuelle mangler. Både afdelingsbestyrelserne og de ansatte får mulighed for at give deres besyv med, inden vi i selskabets bestyrelse samlet evaluerer den nye organisation, slutter Christian Balle Hansen. Fordele ved etableringen af de 3 driftcentre - Afdelingernes beboere får en bedre og billigere service. - Stordriftsfordele ved indkøb af maskiner og forbrugsvarer. - Besparelser på inkøb af serviceydelser ude i byen. - Flere fagligt kompente medarbejdere f.eks. gartnere, VVS, og elektrikere - Samme niveau og regler i alle afdelinger. - Selskabet kan bedre fastholde funktionærerne. - Færre problemer med ferie- og sygdomsafløsning. - Bedre uddannelse og udvikling af medarbejderstaben. Ulemper - Meyer, afdelingens egen ejendomsmester, der kender hver eneste beboer og deres særheder forsvinder. - Risiko for at "ude af øje - ude af sind", betyder dårligere pasning af afdelingerne. 4. jan 2008 / nck 4. jan 2008/nck
Næste nyhed

E-nyt (2)

Forrige nyhed

Bestyrelsen har godkendt

Spørg os

  • Hvor står jeg på ventelisten?

    Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.

    Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen. 

    Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.

    Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".

    Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.

  • Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?

    Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero. 

    Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.

  • Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.

    Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse. 

    Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.

    Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.


  • Hvor står jeg på ventelisten?

    Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.

    Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen. 

    Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.

    Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".

    Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.

  • Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?

    Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero. 

    Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.

  • Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.

    Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse. 

    Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.

    Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.


  • Vi kan desværre ikke finde et svar til dig.

    Forsøg at formulere dit spørgsmål anderledes, eller kontakt os

  • Se flere svar

Kontakt

  • Frederiksberg
  • Esbjerg
  • Ishøj
  • Skælskør
  • Varde
  • Rødovre
Vis vej

Adresse:

Der er ingen tilgængelige oplysninger om kontoret

Kontakt

Hurtig vej til ...

  • Find bolig
  • Når du flytter ind og ud
  • Kontakt
  • Persondatapolitik
  • Whistleblowerordningen
  • Tilgængelighedserklæring
Log ind på
Min side

DAB tager forbehold for oversættelsen ikke er korrekt