DAB-Lejerbo logo
  • Udgivelser
  • Jobs
  • Erhverv
  • Kontakt
  • Om os
  • Find bolig
  • At bo alment
  • Min side
  • Min side
  • Gemte boligønsker 0

Du bruger en ældre version af Internet Explorer, så siden ikke fungerer optimalt. Du bør opgradere din browser til den nyeste version af Internet Explorer eller benytte en anden browser som feks Google Chrome. Læs mere her

  • Her er du:
  • Forside
  • Aktuelt
  • Arkiverede nyheder
  • Høje Tøpholm åbner Netcafé
Tilbage 28.05.2014

Aktuelt

Som led i kommunens digitaliseringsstrategi har Høje Tøpholm fået en netcafé, hvor fire frivillige sidder klar til at hjælpe afdelingens beboere med at blive digitale og til at forstå det offentlige system.
Som led i kommunens digitaliseringsstrategi har Høje Tøpholm fået en netcafé, hvor fire frivillige sidder klar til at hjælpe afdelingens beboere med at blive digitale og til at forstå det offentlige system. Høje Tøpholm åbner Netcafé Når borgere skal kontakte kommunen, rette i selvangivelsen eller have fat i andre offentlige myndigheder, skal det i stigende grad foregå via internettet. Det kan være svært for både unge og ældre at vænne sig til, og Halsnæs Kommune har som del af deres boligsociale indsats i Høje Tøpholm, Hundested almennyttige Boligselskab, oprettet en netcafé i boligområdet. Her kan beboerne to dage om ugen få hjælp til at blive selvhjulpne på de offentlige portaler. - Det er en form for hjælp til selvhjælp &ndash vi gør ikke tingene for folk. Vi fungerer som borgerservices forlængede arm ude i de private boligområder, forklarer Bjarne Hedelund, som udover at være formand for Høje Tøpholm I også er frivillig i netcaféen. - Vi er blevet uddannet og certificeret af kommunen til at hjælpe beboerne med at blive digitale borgere, siger Bjarne Hedelund, som nu kan kalde sig 'digital ambassadør'. Uddannelsen som digitaliseringsambassadør har været med til at give de frivillige beboere nye kompetencer, og ligeledes har tiltaget betydet, at beboerne har fået et nyt sted, hvor de kan mødes og lære hinanden at kende. Boligsocialt Netværk Halsnæs har udgivet bogen 'Vi Vil Hinanden', der gør status på de forskellige projekter, som kommunen og boligområderne er involverede i. Frem til 2015 vil flere og flere serviceområder blive gjort digitale, og derfor har Boligsocialt Netværk Halsnæs valgt at involvere sig direkte i at få flere borgere på nettet. Fremadrettet vil Halsnæs Kommunes Mobile Borgerservice samle flere frivillige og hjælpe dem med at få endnu flere IT-kompetencer, så flere borgere kan blive selvhjulpne online. 28.maj.2014/neg
Næste nyhed

Nu kan vi høste vores egne jordbær

Forrige nyhed

E-nyt nr. 6 - 2014

Hurtig vej til ...

  • Find bolig
  • Når du flytter ind og ud
  • Kontakt
  • Persondatapolitik
  • Whistleblowerordningen
  • Tilgængelighedserklæring
Log ind på
Min side

DAB tager forbehold for oversættelsen ikke er korrekt