Aktuelt
DAB's regionalkontor i Esbjerg har syv ansatte til at administrere Esbjerg almennyttige Boligselskab,
kommunale boliger og tre mindre selskaber på Vestkysten. Her er humøret højt, og udlejningen
går godt.
DAB's regionalkontor i Esbjerg har syv ansatte til at administrere Esbjerg almennyttige Boligselskab,
kommunale boliger og tre mindre selskaber på Vestkysten. Her er humøret højt, og udlejningen
går godt. Godt nyt fra 'Vestfronten' - Vi har ligesom de øvrige boligforeninger i Esbjerg haft lidt problemer med udlejningen, men i øjeblikket er alt udlejet, så der nu er et par måneders ventetid for dem, der ønsker en bolig hos os. Den optimistiske udmelding kommer fra John Jacobsen, kontorleder for DAB's regionalkontor i Esbjerg. Et kontor med syv ansatte, som administrerer både almene og kommunale boliger i Esbjerg, Varde og Rødekro. Den kommunale administration begyndte den 1. januar 2005 og omfatter i dag 1.500 boliger. - Selv om administrationen kører hver for sig, har det givet et helt andet liv, at vi har fået de kommunale boliger. Det har givet flere henvendelser på boligerne inden lejekontrakt både telefonisk og personligt, siger John Jacobsen. DAB's regionalkontor i Esbjerg varetager også de fleste administrationsopgaver for Esbjerg, Blåbjerg/Blåvandshuk og Rødekro almennyttige Boligselskaber, og har den daglige kontakt til de ansatte ude i afdelingerne. - Vi har nogle gode funktionærer. De er effektive og servicemindede, så beboerne får den service, de skal have, siger inspektør Lars Kruse Hansen, der har ansvaret for ledelsen af ejendomsfunktionærerne og afdelingernes vedligehold. Han er uddannet tømrer og bygningsingeniør. På regionalkontoret i Esbjerg sidder også boligrådgiverne Pia Hynding Jacobsen, Birgitte Haubjerg Jessen, Berit Nielsen (vikar), Berit Andreasen og Freddy østergaard, som er inspektør for de kommunale ejendomme. Der er ingen tvivl om, at de kan noget særligt derude vestpå,men selvom regionalkontoret nu engang ligger solidt plantet på den cimbriske halvø, er det ikke ensbetydende med jydeøkonomi og en lidt for kreativ købmandsmentalitet i driften. - Faktisk er vores styrke, at vi har DAB's store kapacitet og netværk i ryggen, når vi skal løse opgaverne i det daglige. Og vi forsøger hele tiden at skabe tilfredse beboere og tilpasse boligerne, så potentielle beboere også får lyst til at bo i de lejligheder, de får fremvist, siger John Jacobsen.
09. jan 2008 / tst
Næste nyhed
Kontrol af mål og værdier
Forrige nyhed