DAB logo
  • Udgivelser
  • Jobs
  • Erhverv
  • Bæredygtighed
  • Kontakt
  • Om os
  • Find bolig
  • At bo alment
  • Min side
  • Gemte boligønsker 0

Du bruger en ældre version af Internet Explorer, så siden ikke fungerer optimalt. Du bør opgradere din browser til den nyeste version af Internet Explorer eller benytte en anden browser som feks Google Chrome. Læs mere her

  • Her er du:
  • Forside
  • At bo alment
  • Energi & forbrugsregnskaber
  • Hvis du vil klage over dit forbrugsregnskab

At bo alment

  • En bolig for alle
  • Beboerdemokrati
  • Når du søger bolig
  • Når du flytter ind og ud
  • Fremleje og boligbytte
  • Bæredygtighed
  • Aktive fællesskaber
  • Godt naboskab
  • Få råd til en bedre økonomi
  • Råderetten
  • Blanketter
  • Energi & forbrugsregnskaber
    • Energibesparelser
    • Sådan læser du din varmeopgørelse
    • Spørgsmål og svar til forbrugsregnskaber
    • Hvis du vil klage over dit forbrugsregnskab
  • Vejen til et sundt indeklima
Tilbage

Hvis du vil klage over dit forbrugsregnskab

Det er ikke altid, at man er enig i den forbrugsopgørelse man modtager. Hvis du er uenig i din opgørelse, kan du klage.

Kontakt DAB

Der kan være mange grunde til, at du er utilfreds med det forbrugsregnskab, du har modtaget. Du er altid velkommen til at ringe til os, hvis du har spørgsmål. Måske kan vi svare allerede over telefonen. Ring til os på telefon 77 32 00 00.

Fysiske forhold i boligen eller ejendommen

Hvis du har en defekt vandhane, et toilet der ”løber”, defekte varmemålere, utætte døre og vinduer mm., skal du straks kontakte dit ejendomskontor, så fejlen kan blive besigtiget og evt. rettet. Dette skal ske, så snart du opdager problemet.

Fejl i selve regnskabet

Hvis du mener, at der er fejl i selve regnskabet, kan du klage til DAB. Det kunne for eksempel være fejl i måleraflæsningerne, fejl i beregningerne eller lign. Du skal skriftligt oplyse, hvad du mener, der er forkert ved regnskabet. Det er desværre ikke tilstrækkeligt at skrive, at du skal betale for meget.

Skal jeg betale regningen?

Du skal altid sørge for at betale en ekstraregning for forbrug. Også selvom du ikke er enig. Beløbet er pligtig pengeydelse, og dit lejemål kan blive ophævet, hvis du ikke betaler. Hvis du får medhold i klagen, får du naturligvis dine penge tilbage.

Krav til klagen

Alle klager skal være skriftlige.

Du skal klage senest 6 uger efter, at du har modtaget forbrugsregnskabet.

Din klage skal beskrive, på hvilke punkter regnskabet ikke kan godkendes.

Hvordan klager jeg?

Klagen sendes til DAB, att. beboerklager, Finsensvej 33, 2000 Frederiksberg, eller til beboerklager@dabbolig.dk

Brug gerne nedenstående skema.

 

Klageskema

Klik her for at udfylde et klageskema.

Klagesagsbehandling

  • DAB modtager din klage

  • DAB bekræfter modtagelsen af din klage og undersøger sagen nærmere

  • Du får et svar på din klage fra DAB hurtigst muligt

  • Du er velkommen til at kontakte os igen, hvis der er noget, der er uklart

  • Hvis du fortsat mener, at regnskabet er forkert, men du skal have penge tilbage, kan du selv indbringe sagen for beboerklagenævnet i din kommune

  • Hvis du skal betale penge, vil vi spørge dig, om du ønsker at fastholde klagen. Hvis du ønsker det, så indbringer vi sagen for beboerklagenævnet i din kommune. Beboerklagenævnet behandler sagen og vil bede dig om at kommentere på sagen. Sagsbehandlingen kan erfaringsvis tage fra tre til 12 måneder afhængigt af, i hvilken kommune du bor.

Kontakt i forhold til klager

Beboerklager

Finsensvej 33
2000 Frederiksberg


Tel: 77 32 00 00
Ring op 77 32 00 00 beboerklager@dabbolig.dk Send mail
Tip en ven Print siden Del på Facebook Del på LinkedIn

Hurtig vej til ...

  • Find bolig
  • Når du flytter ind og ud
  • Kontakt
  • Persondatapolitik
  • Whistleblowerordningen
  • Tilgængelighedserklæring
Log ind på
Min side

DAB tager forbehold for oversættelsen ikke er korrekt